Mudanya Haber Arşivi

_

Font Boyutu
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Ana Sayfa 2011 Yılı Haber Arşivi ELEKTRİKTE HAKSIZ VERGİLER VATANDAŞIN CEBİNİ YAKIYOR !

ELEKTRİKTE HAKSIZ VERGİLER VATANDAŞIN CEBİNİ YAKIYOR !

E-posta Yazdır PDF

Hacı Emin CengizElektriğe yapılan zamlar vatandaşın canını yakmaya devam ederken, elektrik bedeli üzerinden alınan çok sayıda vergi fatura tutarının yükselmesine neden olmaktadır. Elektrikten 9 çeşit vergi alınmaktadır. Bunlar toplanıp, bu matrah üzerinden KDV alınarak çifte vergilendirme yapılmaktadır.

Elektrikte yaşanan bu durum, ısrarla savunulan özelleştirmelerin bir sonucudur.

Vatandaşların yoğun şikayeti üzerine TBMM Dilekçe Komisyonu, Alt komisyon kurarak 3 Kasım 2011'de , EPDK ve tüketici örgütlerinin görüşlerini almıştır. Bağlı olduğumuz Federasyon TÜDEF ve bileşenleri de komisyonda görüşlerini dile getirmişlerdir.. Tüketici dernekleri olarak konuyu TBMM'de yakından takip ediyoruz.

BUNA KİM DUR DİYECEK…!

Kayıp-kaçak bedeli tüketime bağlı olarak artmaktadır. Devletin ve özel şirketlerin bu konuda ciddi sorumluluğu bulunmaktadır. Tahsil edemediği kayıp-kaçak elektriği, tüketiciye fatura etmektedirler. Tüketiciden tahsil edilen kayıp-kaçak bedeli, kayıp-kaçağın önlenmesine yönelik kullanmamaktadırlar. Kayıp-kaçağın yanında yine tüketiciden tahsil edilen sayaç okuma bedeli ve dağıtım bedelinin de hukuka aykırı olarak alındığını ve bu uygulamaya son verilmesi gerektiğini düşünüyoruz. 4628 Sayılı Elektrik Piyasası kanununda bu kesintilerin yapılacağına dair bir hüküm bulunmamaktadır. Kayıp-kaçak dahil olmak üzere bu kesintiler ikincil mevzuat kapsamında yürütülmektedir.

Kayıp-kaçak elektrikte uygulanan ulusal tarifenin 2012 yılı sonunda sona ereceğini ve bölgesel tarifeye geçilecektir.  Bu uygulama ilk bakışta olumlu gibi görünse de komşunun komşuyu şikayet edeceği bir durum da yaratacaktır. Devlet bu durumları yaratacak bir uygulamanın sakıncalarını şimdiden görmeli ve sosyal devlet anlayışı içinde konuya bir çözüm bulmalıdır. Kayıp-kaçak ve diğer hukuksuz uygulamalarla ilgili bilinçli tüketici tavrı son derece önem kazanmaktadır. Tüketicilerimizi,TBMM'ne ve   Tüketici Sorunları hakem heyetlerine şikayetlerini yapmaları için çağrıda bulunuyoruz. Hak arama yollarına başvurmalı bu haksız ve hukuksuz uygulamaya son verilmesi için elinden geleni yapmalıdır.

TÜKETİCİ NE YAPMALI ?

*Tüketici, iadeli taahhütlü mektupla hizmet aldığı dağıtım şirketinden kayıp-kaçak ve sayaç okuma bedelinin iadesini talep etmelidir.
*Talebine olumlu yanıt alamayan tüketici mutlaka Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurmalıdır.

Bu konuda tüketiciler,  derneğine başvurarak her türlü yardımı alabilir. Bir taraftan konunun çözümü için tüketici dernekleri ve üst yönetimi olarak TBMM'de çalışmalarımızı yoğunlaştırırken, diğer taraftan tüketicilerimizin de ses getirecek şekilde Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri'ne başvuruda bulunması sorunun çözümünü kolaylaştıracaktır. Örgütlü ve kararlı mücadelemize devam edelim.

ELEKTRİK VERGİLERİ KALDIRILMALI, TÜKETİCİ KULLANDIĞI ELEKTRİK BEDELİ KADAR ÖDEME YAPMALIDIR.

H.Emin Cengiz

Bursa Tüketiciler Derneği
Mudanya Şubesi Başkanı
                                                                      

 

 

www.radyopoyraz.com  www.radugaturk.com

Son Güncelleme ( Perşembe, 22 Aralık 2011 12:37 )  

Diğer sitelerimiz

www.mudanya.gen.tr
Güncel Mudanya Haberleri.
www.mudanyahaberarsivi.gen.tr
Mudanya Haber Arşivi
www.mudanyarehber.net
Mudanya Haber Arşivi

www.radyopoyraz.com
Hayatın Müziği Bursa'da

Bursa Hava durumu

BURSA HAVA DURUMU